Genewa 2013: Brabus 800 Roadster

Genewa 2013: Brabus 800 Roadster

Najszybszy na świecie roadster znajduje się na stoisku Brabusa. Mercedes SL65 AMG stanowił podstawę i jest, jak można oczekiwać od panów z Bottrop, znacznie zmodyfikowany. Optycznie nadal stosunkowo umiarkowany, może poza ogromnym wlotem powietrza na masce. Silnik to co innego. Jak sama nazwa wskazuje, samochód ma 800 KM i potworny moment obrotowy 1420 Nm!



Niestety, ograniczony do 1100 Nm. To ważne, bo w przeciwnym razie siła uwolniona z ogromnego V12 rozerwałaby nadwozie na strzępy. Specjalnie zaprojektowany system Bi-turbo podnosi moc do 800 koni mechanicznych. Cztery chłodnice powietrza zasilane są zimnym strumieniem wpadającym przez wspomniany wlot. Specjalnie skonstruowany wydech pozwala zminimalizować hałas według obowiązujących norm. Kolejne dane są następujące: 0-100 km/h w 3,7 sekundy, w 9,8 sekundy do 200 km/h, prędkość maksymalna ograniczona do 350 km/h! Opracowany w tunelu aerodynamicznym zestaw karoseryjny wykonano w dużej mierze z włókna węglowego.



Genève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 Roadster

Genève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 RoadsterGenève 2013: Brabus 800 Roadster


Komentarze do tego artykułu


Zagłosuj teraz na spot dnia