Back to '67- RUF Rt Roadster

Back to '67- RUF Rt Roadster

"Cabriolet Sicherheit" to popularna w Niemczech nazwa aut w wersji Targa. W 1967 roku na rynku pojawiło się pierwsze 911 w tej właśnie odmianie, z miejsca odnosząc sukces. Obecnie specyficzny kabriolet nie jest oferowany. Na szczęście od zadań specjalnych mamy znakomitych tunerów. W Beverly Hills spotkano pierwszy egzemplarz roadstera, za którego odpowiedzialny jest kultowy RUF.


RUF budując auto miał jeden cel- wcielenie projektu przywodzącego na myśl Targę z 1967 roku. Pomysł okazał się prosty- zintegrowana klatka bezpieczeństwa jak w Coupé, a dodatkowo otwierany sztywny dach. W przypadku Rt Roadster możliwe jest także ręczne usunięcie tylnej części dachu, przez co jeszcze bardziej można zbliżyć wóz do tradycyjnego Cabrio. Wygląda to rewelacyjnie i modne, ale, jak powszechnie wiadomo, tego typu rozwiązania mają swoją cenę. Zainteresowani Rt Roadsterem muszą przygotować 330000 Euro. W cenie otrzymują też charakterystyczny pakiet stylizacyjny tunera.


Model dostępny jest w dwóch wariantach, z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM, bądź wspomaganą doładowaniem jednostką generującą 560 KM. Można także wybierać pomiędzy skrzynią manualną i automatyczną. Jesteśmy pewni, że znajdą się chętni na jeszcze bardziej bezkompromisową odmianę RT12, która daje aż 700 koni mechanicznych! RUF produkuje samochody unikalne, dlatego specjalnie dla belgijskiego klienta powstał jedyny RUF RT12 z body kitem seryjnego 997 Turbo Cabriolet. Jedynie przedni zderzak pochodzi z hardkorowego GT2. W Amsterdamie z kolei spotkano niegdyś wersję RT12R upodobnioną do słabszego RT12S.

Terug naar 1967 met de RUF Rt Roadster

Komentarze do tego artykułu


Zagłosuj teraz na spot dnia