Ultravioletka w 911Garage

Ultravioletka w 911Garage

Może i nie jest to pierwsze 991 GT3 RS w Polsce, ale tak skonfigurowany egzemplarz sam w sobie zasługuje na szczególną uwagę. Dzięki uprzejmości 911Garage z bliska przyjrzeliśmy się najbardziej ultrafioletowej spośród wszystkich dziewięćset jedenastek.




Ultravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911Garage

Ultravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911Garage



Obecnie w palecie Porsche 991 próżno szukać czegoś ostrzejszego od drogowego GT3 Rennsport. Jakim cudem w ogóle dopuszczono je do ruchu? 4-litrowy wolnossący bokser kręci się do niemal 9 tysięcy obrotów, dając z siebie 500 mechanicznych koni, 460 niutonometrów momentu obrotowego i całą masę dźwięków godnych sportów motorowych. Moc trafia na tylną oś za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni. Półautomatyczna Porsche Doppelkupplung jest nie tylko wydajna, ale też brutalnie szybka. Samochód niemal frunie przez kręte drogi dzięki niesamowitej przekładni i podwoziu, które musieli dostrajać jacyś czarodzieje. Opony dosłownie kleją auto do nawierzchni, a ceramiczne hamulce wydają się zdolne wstrzymać ruch obrotowy Ziemi. Dbałość o aerodynamikę stoi na najwyższym poziomie. Poza tym, samo tylne skrzydło zasługuje na miejsce w jakimś centrum sztuki współczesnej.

Ultravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911Garage



991 GT3 RS jest tak szalona, jak to tylko możliwe w przypadku współczesnych dziewięćset jedenastek. Z odpowiednim człowiekiem za kierownicą odbierze ci dech w chwili, gdy wpadniecie w pierwszy zakręt. Odzyskasz go dopiero, gdy po przejażdżce wygramolisz się z kubełkowego fotela.

Ultravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911Garage



Ja wydostałem się z niego na parkingu przed siedzibą 911Garage. To miejsce przywita cię czymś na kształt akwarium, tyle że zdolnym pomieścić 3 samochody. Poza tym wystarczy pobieżnie rozejrzeć się wokół, by od razu zauważyć parę innych Porsche zaparkowanych na terenie firmy. A co znajdziemy wewnątrz? Niezliczone fotografie na ścianach, autentyczne fotele z 918 Spyder i GT3 RS, stojące tu i ówdzie modeliki Wszystko to przywodzi na myśl świątynię fana Porsche. Tym właśnie jest 911Garage – miejscem, gdzie miłośnicy legendarnej marki i kultowej 911 dzielą się swoją pasją. W ciągu całego dnia nie brakowało klientów czy młodych entuzjastów wpadających w odwiedziny na parę chwil.

Ultravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911Garage



Nieważne czy szukasz nowego auta czy chcesz zająć się swoim obecnym, 911Garage się tym zajmie. Sprowadzą pojazd zza granicy i dopełnią wszystkich formalności – tak, żebyś w dniu odbioru mógł po prostu ruszyć nim na ulice. Studio detailingu zadba o dopieszczenie nadwozia i wnętrza, a tuż obok czeka warsztat, w którym samochód może zostać zmodyfikowany wedle uznania. Masz ochotę na trackday gdzieś w Europie? 911Garage zorganizuje wszystko, z transportem, zakwaterowaniem i instruktorami jazdy włącznie. A jeśli zwyczajnie brak ci weny przy konfigurowaniu przyszłego auta, chętnie doradzą przy odhaczaniu poszczególnych opcji.

Ultravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911Garage

Ultravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911GarageUltravioletka w 911Garage



911Garage możesz śledzić na Facebooku i Instagramie.



Zdjęcia: Paweł Zieliński


Komentarze do tego artykułu