Oficjalnie: Maserati Ghibli

Oficjalnie: Maserati Ghibli

Na szanghajskim Motor Show Maserati chce wykonać krok w stronę produkowania 50,000 samochodów rocznie. Po wprowadzeniu Quattroporte teraz przyszedł czas na Ghibli. Będzie to pierwszy średni sportowy sedan w historii marki.


W nowym Ghibli będzie dostępna gama aż trzech silników oraz możliwość wyboru pomiędzy napędem na tylną oś bądź obie osie. Pierwsze dwa silniki to, znane z nowego Quattroporte, 6-cylindrowe benzyniaki w układzie V, w dwóch wariantach mocowych. Ciekawostkę stanowi natomiast trzeci silnik. Będzie to pierwszy w historii marki silnik diesla. Będzie to 3-litrowe V6 doładowane turbiną. Nad jego budową pieczę sprawował inżynier Ferrari- Paolo Martinelli. Dzięki temu, silnik będzie brzmiał jak na Maserati przystało, ale również będzie spalał prawdopodobnie mniej niż 6 litrów na każde 100 kilometrów.


Najmocniejszym wariantem będzie podwójnie doładowane V6 montowane w Ghibli S. Będzie ono dysponowało mocą 410 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 550 niutonometrów. Dodatkową opcją będzie możliwość wyboru napędu na 4 koła, wtedy nasze auto będzie nosiło nazwę Ghibli S Q4. Taka wersja rozpędzi się do setki w 4,8 sekundy, co odmianie z napędem na tylną oś zajmuje równe 5 sekund. Ghibli S ma się rozpędzić do 285 km/h. Słabsza odmiana V6 będzie miała pod maską jedynie 330 koni mechanicznych, przez co sprint do setki zajmie nam trochę ponad 5 sekund. Uruchomiono specjalną stronę internetową dotyczącą tego modelu, sprawdźcie sami!



Nu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati GhibliNu officieel: Maserati Ghibli

Komentarze do tego artykułu