Moskiewski test TopCara Advantage GT

Moskiewski test TopCara Advantage GT

W 1939 roku Rosjanie zbudowali ogromny park rozrywki na Ostankinsky District w Moskwie. Miejsce zwane VDNKh jest pełne socjalistycznych dzieł sztuki. Wejście główne przypominające duży łuk triumfalny wprowadza nas na teren 207 akrów, na którym możemy bez ograniczeń zająć się dwoma TopCarami powstałymi na bazie Porsche Cayenne- Vantage2 i GT Advantage, czyli pierwszym autem marki który przyniósł jej rozgłos i uznanie.


Unikatowy design



O rosyjskich targach o obecnej nazwie VDNKh napiszemy pokrótce. Park zawiera piękne drogi i promenady które sprawiają, że jazda samochodem daje mnóstwo radości. Tym razem mamy do dyspozycji aż dwa pojazdy. Większość z Was kojarzy zapewne Vantage2 z naszego ubiegłorocznego raportu. W 2012 roku TopCar wyprodukował odmianę Carbon Edition charakteryzującą się zestawem spoilerów z włókna węglowego i kremowym lakierem. Koła, jak w przypadku każdego TopCara, pochodzą od ADV.1. Wiele uwagi poświęcono wnętrzu, gdzie królują dwa rodzaje brązowej skóry. Ponadto samochód posiada dodatki z ciemnoczerwonego włókna węglowego i drewna Berch. Co ciekawe widoczne na zdjęciach dzieło oparto nie o Cayenne Turbo, ale nowego Diesla Porsche.



Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT



Advantage GT pochodzi z 2007 roku i kiedy został wprowadzony na rynek poświęciliśmy mu trochę uwagi na naszej stronie. Wraz z RUF-em TopCar jest jedyną firmą, która odważyła się zrobić zupełnie odmienny body kit z nowymi reflektorami. Konstrukcja jest efektem pasji twórcy i dyrektora firmy. Jeśli dobrze się przyjrzeć można bez problemu rozpoznać pewne elementy odnoszące się do świata ryb. Przód przywodzi na myśl rybie usta, a nie zabrakło też skrzeli po bokach. Advantage GT ma dużo obszerniejsze zderzaki niż w oryginale, przez co jest o 20 centymetrów dłuższy. Ten ambitny projekt wykorzystuje także reflektory wraz ze światłami przeciwmgielnymi i wskaźnikami z modelu 997 Turbo. Mówiąc krótko, aktualnie ciężko doszukać się w tym aucie cech pierwowzoru. Nowy kształt karoserii przyniósł ze sobą również poszerzenie całości o dobre 10 centymetrów. Nie zabrakło kilku ciekawych smaczków stylistycznych. Klamki na przykład odeszły w zapomnienie na rzecz małych przycisków umieszczonych obok szyb. Daje to efekt gładkości i czystości. Tył jest stosunkowo prostą konstrukcją z nowym dyfuzorem i dość dużym spoilerem. Miły kontrast z białą i czarną farbą uzupełniono poprzez przyciemnienie tylnych lamp. Wóz posiada również zestaw niesamowitych felg ADV.1, które idealnie pasują do stylu przebudowy. TopCar ostatecznie wprowadził na rynek tylko 50 egzemplarzy tego samochodu i właściwie pracuje nadal na ostatnimi z nich. Koszt wszystkich zmian wynosi 50000 Euro.



Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT



Krok naprzód



W przypadku umieszczonego z przodu V8 nie zmieniło się właściwie nic. Advantage GT dzięki fabrycznemu turbo produkuje 450 koni mechanicznych. Znany tuner 9ff oferuje kilka pakietów, które dadzą Cayenne dodatkowe zasilanie. Może to zaowocować nawet 750 końmi. Wraz z układem wydechowym Gemballa samochód otrzymuje bardzo rasowy i donośny dźwięk. Mimo sporego ciężaru (2300 kilogramów) auto solidnie trzyma się drogi i nawet warunki zimowe nie są dla niego problemem. Przyspieszenie do 100 kilometrów na godzinę zajmuje tylko 5,7 sekundy. Naszym zdaniem to fantastyczny wynik! „Stara” wersja Cayenne wypada mniej sportowo nie tylko pod tym względem. Wnętrze TopCara bardziej obudowuje kierowcę, a jednocześnie daje bardziej sportowe odczucia godne pozostałych Porsche. Konsola środkowa jest dość wysoka, a siedzenia niezwykle głębokie. Vantage2 którego testowaliśmy jest własnością właściciela firmy. Tutaj mamy do czynienia ze standardowym Dieslem V6, podczas gdy większość klientów wybiera wersję Turbo. Tak czy siak w Moskwie oszczędna jednostka nie jest złym pomysłem. Długie postoje w korkach i mała ekonomia silnika V8 nie jest tym, co uszczęśliwia jego użytkowników. V-Szóstka z 240 końmi i 550 niutonometrami momentu obrotowego w dalszym ciągu sprawia, że to dość szybki SUV, idealny tak do miasta, jak i na dłuższe trasy. Vantage2 to propozycja dla tych, którzy chcą mieć Porsche Cayenne w nie całkiem standardowym wydaniu, ale też o niezbyt kosmicznej stylistyce. Front jest w tym przypadku bardziej elegancki niż agresywny, szczególnie w porównaniu z Advantage GT odnoszącym się wyraźnie do Porsche 911. To także ekstrawagancki model, idealny dla wymagających. Oba produkty TopCara zasługują na uwagę, ale przed podjęciem ostatecznej decyzji odnośnie konkretnego modelu radzimy osobiście sprawdzić każdy z nich. Wszak zadowolenie kupującego to nie tylko robienie wrażenia na przechodniach.



Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT Moskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GTMoskou 2012: Reportage TopCar Advantage GT

Komentarze do tego artykułu