Mazda MX-5 RF: nowe otwarcie

Mazda MX-5 RF: nowe otwarcie

Najpopularniejszy roadster świata właśnie zyskał alternatywne wcielenie – nadwozie typu targa.


Obok klasycznej FD z miękkim, ręcznie składanym dachem, pojawia się wersja nazwana retractable fastback. W przypadku RF za przeistoczenie odpowiada elektronika. Cały proces przypomina ten znany z Porsche 991 Targa: tylna część nadwozia unosi się, ustępując miejsca środkowemu panelowi dachowemu, który chowa się za fotelami. Dla wzmocnienia wrażeń z jazdy, konstrukcja tylnego okna składa się wraz z dachem. W ciągu 12 sekund możemy więc cieszyć się gołym niebem nad głową i brzmieniem wydechu za plecami, nie tracąc przy tym ani jednego ze 130 litrów przestrzeni bagażowej. Przemiana następuje także w trakcie jazdy z prędkością nieprzekraczającą 10 km/h.


Pod maskę trafią znane z roadstera jednostki napędowe SKYACTIV-G o pojemności 1,5 oraz 2 litrów. MX-5 RF, obok standardowej skrzyni manualnej, oferowana będzie również z opcjonalnym, sześciostopniowym automatem. Targa najprawdopodobniej delikatnie przybierze na wadze i otrzyma zawieszenie o nieco złagodzonej charakterystyce. Osiągi ani ceny póki co nie są znane.

Mazda MX-5 RF: nowe otwarcieMazda MX-5 RF: nowe otwarcieMazda MX-5 RF: nowe otwarcieMazda MX-5 RF: nowe otwarcieMazda MX-5 RF: nowe otwarcie

Komentarze do tego artykułu