Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

W swych skromnych początkach Gran Turismo Polonia było kameralnym spotkaniem grupki znajomych, chcących po prostu nacieszyć się jazdą po torze wyścigowym. Przez lata GTP zyskało jednak ogromną popularność, stając się największym w tej części Europy wydarzeniem typu trackday oraz headlinerem całej serii Gran Turismo Events. Jak wyglądała edycja 2017? Najkrócej rzecz ujmując: połączyła wszystko, co w tej imprezie najlepsze.

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Okrążenia treningowe pod okiem instruktorów, kompleksowy serwis zapewniany przez Ferrari Polska oraz profesjonalna wymiana opon we współpracy z Michelin – dało się odczuć, że ekipa GTP ma ponad dekadę doświadczenia w organizowaniu trackdayów. Niemniej, z powodu olbrzymiego zainteresowania ubiegłoroczną edycją, pewne zmiany musiały zostać wprowadzone. Na 2017 rok liczbę uczestniczących samochodów ograniczono do 150, co zapewniło odpowiedni komfort przy parkowaniu pod hotelem oraz znośny ruch na torze. Dodatkowo ustalono precyzyjny harmonogram, zgodnie z którym pojazdy wyścigowe mogły opuszczać pit lane jedynie w trakcie określonych sesji.

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Rezygnacja z wszelkich „rozpraszaczy” w połączeniu z wprowadzeniem pucharu King of Gran Turismo zaowocowały pozytywną zmianą formatu w porównaniu do paru poprzednich edycji. Nowe wyzwanie typu time-attack dodało element rywalizacji dla uczestników chętnych sprawdzić swoje umiejętności na pomiarowych okrążeniach. Warto tu zaznaczyć, że kierowcy przyjeżdżający z całej Europy cenią sobie wymagający układ Toru Poznań. Jak zwykle, rozprawiają się z nim przy pomocy odpowiednich narzędzi. W tym roku niezliczone spojrzenia przyciągał m.in. bolid Indy Car napędzany silnikiem V8 oraz Gumpert Apollo – oba wyjeżdżały na tor nawet w czasie ulewnego deszczu. Nie zabrakło innych wyścigowych aut takich jak Ferrari 360 Challenge, Porsche Cayman GT4 Clubsport czy Seat Leon Cup. Poza nimi niezliczone Porsche 911 GT3 i Ferrari 458/488 ubarwiały pit lane.

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Fakt, że wszystkie miejsca na tegoroczne wydarzenie były zarezerwowane od stycznia, mówi za siebie. Uczestnicy po prostu uwielbiają Poznań, wielu z nich przyjeżdża tu regularnie od lat. Miło było spotkać aż tylu właścicieli superaut, którzy już od pierwszych minut rozmowy udowadniają, że są prawdziwymi pasjonatami motoryzacji, a nierzadko również świetnymi kierowcami. Dodając do tego szczególny nacisk na jazdę po torze bez wahania można przyznać, że edycja 2017 wyjątkowo mocno przypominała stare, dobre Gran Turismo Polonia.

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeniGran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Gran Turismo Polonia 2017: powrót do korzeni

Zdjęcia: Michał Grabowski, Dominik Krej, Sławek Sulik, Paweł Zieliński

Komentarze do tego artykułu


  1. Profile pic
    Szakal83  -  o 21:56

    tegoroczna atmosfera była nieporównywalnie lepsza niż w ubiegłym roku . Spedziłem dwa super dni jako Junior Press , spotkania z kierowcami , super samochody , super ludzie , nawet bariery jezykowe znikają :) .
    Oby wiecej takich eventow a nie piknikow .

  2. Nie zgadza się