911 GT3 R: najnowsza propozycja Porsche dla zespołów klienckich

911 GT3 R: najnowsza propozycja Porsche dla zespołów klienckich

Porsche przygotowało nowy samochód dla zespołów klienckich. GT3 R, bazujący na drogowym 911 GT3 RS, dedykowany jest oczywiście serii wyścigowej GT3. Podczas rozwoju tego 500-konnego auta szczególną uwagę zwrócono na zredukowanie masy, zoptymalizowanie aerodynamiki oraz obniżenie zużycia paliwa.


W porównaniu do poprzednika, w GT3 R rozstaw kół zwiększono o ponad 8 centymetrów. Pozwoliło to zoptymalizować rozkład masy i sprawiło, że najnowsze 911 będzie jeszcze bardziej przewidywalne w prowadzeniu, szczególnie w szybkich zakrętach. Wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności 4 litrów jest bardzo podobny do silnika, który napędza drogowe GT3 RS. Bespośredni wtrysk o ciśnieniu sięgającym 200 barów i zmienne fazy wałka rozrządu poprawiają wydajność i redukują apetyt na paliwo. Zmiany w aerodynamice także nawiązują do GT3 RS. Oba modele posiadają np. charakterystyczny dach z podwójnym garbem. czy wyloty powietrza na przednich błotnikach, które dodatkowo zwiększają docisk przedniej osi. Z kolei ogromne tylne skrzydło ma imponującą szerokość 2 metrów i 40 centymetrów głębokości.De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams De nieuwe 911 GT3 R: racewagen speciaal voor klantenteams

Komentarze do tego artykułu


Zagłosuj teraz na spot dnia