Porsche przygotowało nowy samochód dla zespołów klienckich. GT3 R, bazujący na drogowym 911 GT3 RS, dedykowany jest oczywiście serii wyścigowej GT3. Podczas rozwoju tego 500-konnego auta szczególną uwagę zwrócono na zredukowanie masy, zoptymalizowanie aerodynamiki oraz obniżenie zużycia paliwa.
W porównaniu do poprzednika, w GT3 R rozstaw kół zwiększono o ponad 8 centymetrów. Pozwoliło to zoptymalizować rozkład masy i sprawiło, że najnowsze 911 będzie jeszcze bardziej przewidywalne w prowadzeniu, szczególnie w szybkich zakrętach. Wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności 4 litrów jest bardzo podobny do silnika, który napędza drogowe GT3 RS. Bespośredni wtrysk o ciśnieniu sięgającym 200 barów i zmienne fazy wałka rozrządu poprawiają wydajność i redukują apetyt na paliwo. Zmiany w aerodynamice także nawiązują do GT3 RS. Oba modele posiadają np. charakterystyczny dach z podwójnym garbem. czy wyloty powietrza na przednich błotnikach, które dodatkowo zwiększają docisk przedniej osi. Z kolei ogromne tylne skrzydło ma imponującą szerokość 2 metrów i 40 centymetrów głębokości.