McLaren 570S GT4 i 570S Sprint: dla początkujących

McLaren 570S GT4 i 570S Sprint: dla początkujących

McLaren poszerza gamę modelową Sports Series – do drogowych 540C, 570S i 570GT dołączają  570S GT4 oraz 570S Sprint przeznaczone do jazdy po torze.


Przy rozwijaniu nowych konstrukcji motorsportowy oddział McLaren Automotive współpracuje ze specjalistami z zespołu CRS GT Limited. Za poligon doświadczalny posłuży im seria British GT Championship. Pierwszy egzemplarz 570S GT4 w barwach zespołu Black Bull Ecurie Ecosse ma zdobywać doświadczenie startując we wszystkich rundach sezonu 2016.


Wersja wyczynowa z fabrycznymi McLarenami dzieli karbonową skorupę MonoCell II, a także 3,8–litrowe V8 turbo i 7–biegową przekładnię w niezmienionej specyfikacji. 570S GT4 otrzymał jednak homologowaną przez FIA klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy oraz konfigurowalne zawieszenie. Nadwozie przeprojektowano dostosowując do wymagań serii. Więcej komponentów jest teraz wykonanych z włókna węglowego i aluminium – natychmiast rzuca się w oczy ogromne tylne skrzydło, wyloty powietrza chłodniczego na masce i agresywny spliter. Podłoga także została zmodyfikowana w myśl regulacji technicznych. Felgi ze stopów magnezu obuto w slicki Pirelli, a wyścigową specyfikację dopełniają centralne nakrętki kół.


Po zakończeniu fazy rozwojowej, kolejne samochody będą oferowane zespołom klienckim na sezon 2017. Wersję 570S GT4 wyceniono na 159 900 funtów, czyli niecałe 30 tysięcy więcej, niż jej drogowego odpowiednika.


Szczegóły techniczne ani ceny 570S Sprint nie są jeszcze znane. Wiadomo na pewno, że nie będą one skrępowane regulacjami żadnej z serii wyścigowych, ale McLaren gwarantuje możliwość dostosowania tych samochodów do wymogów klasy GT4.

McLaren 570S GT4 i 570S Sprint: dla początkującychMcLaren 570S GT4 i 570S Sprint: dla początkującychMcLaren 570S GT4 i 570S Sprint: dla początkującychMcLaren 570S GT4 i 570S Sprint: dla początkującychMcLaren 570S GT4 i 570S Sprint: dla początkujących

Komentarze do tego artykułu