Genewa 2013: Porsche 991 GT3

Genewa 2013: Porsche 991 GT3

Jedną z ważniejszych premier w Genewie jest Porsche 991 GT3. Wielu fanów marki długo czekało na ten moment. Przyszedł więc czas, aby podzielić się z Wami informacjami na temat najbardziej sportowego Porsche sprzedawanego w tym momencie.


Ostatnia generacja Porsche 911 GT3 to prawdziwy torowy potwór. Prawdziwy nosiciel DNA Porsche. Model zaprezentowany w Genewie to już piąta generacja GT3. Jest to 911, w którym głównie chodzi o 3 rzeczy: wysokie osiągi, wydajność oraz przyjemność z jazdy.


W 991 GT3 chodzi głównie o technologię. Bazowym modelem jest oczywiście 991 Carrera. Zmiany zaczęto od silnika. 3,8-litrowy 6-cylindrowiec generuje moc 475 koni mechanicznych przy 8,250 obrotach na minutę. Ma on bezpośredni wtrysk, ulepszone głowice cylindrów oraz wał korbowy i zawory w specyfikacji GT3. Tłoki oraz korbowody zostały wykonane z tytanu. To wszystko pozwala silnikowi na krecenie się do 9,000 obrotów.


Unikalną rzeczą dotyczącą tego GT3 jest fakt, iż można je zamówić tylko i wyłącznie z 7-biegową skrzynią PDK. Porsche niestety pożegnało się ze skrzynią manualną. Wielu fanów Porsche pewnie nie będzie zadowolona z tego faktu, ale w dzisiejszych czasach jest to już chyba konieczność. Skrzynia biegów oferuje kierowcy niesamowite przeżycia, porównywalne ze skrzyniami używanymi w wyścigówkach Porsche. Zmieniać biegi można dwojako, używając łopatek przy kierownicy albo lewarka w konsoli centralnej. Wybierając tę drugą opcję, mamy do wyboru tryb Sport oraz Race Track.


Ok, pomówmy o osiągach. Porsche twierdzi, że GT3 może sie rozpędzić aż do 315 km/h. Jednak jest to najmniej interesujący fakt. Od zera do setki przyjdzie nam poczekać jedynie 3.5 sekundy, do 200 km/h będziemy odliczali tylko 12 sekund. Takie osiągi są o ponad sekunde lepsze niż w GT3 997!


Dla spotterów, GT3 991 jest prawdziwym marzeniem. Piękne aerodynamiczne dodatki, gdzie każdy z nich pełni określoną funkcję, nic tutaj nie jest przypadkowo. Końcówki układu wydechowego umieszczono typowo dla GT3 czyli pośrodku. Oświetlenie w technologii LED jest opcjonalne. Nowa GT3 waży o 13% mniej niż poprzednik, z kolei jej sztywność wzrosła aż o 25%.



Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3Geneva 2013: Porsche 991 GT3

Komentarze do tego artykułu


Zagłosuj teraz na spot dnia