Subaru OEM Termostat

  • Boink
  • 2015-07-13 13:55
  • 442
  • 0

Subaru OEM Termostat

Termostat jest używany w silnikach chłodzonych cieczą. W większości przypadków jest umieszczany pomiędzy silnikiem a chłodnicą. Generalnie jego zadaniem jest zablokowanie dostępu chłodziwa do silnika do momentu zakończenia rozgrzewania się. Jego zadaniem jest również kontrola nad przepływam chłodziwa do silnika by zapobiec przegrzaniu się silnika.


Termostat odblokowuje przepływ chłodziwa do silnika gdy osiąga on prawidłowa temperaturę pracy. Termostat zmniejsza ilość produkowanych zanieczyszczeń oraz zużycie silnika. Kolejna z jego funkcji jest kontrolowanie temperatury chłodnicy oraz temperatury nawiewu pasażerów. Termostat kontroluje temperaturę chłodziwa oraz zarządza jak najlepszym rozłożeniem zasobów pomiędzy chłodzenie silnika a nawiew dla pasażerów. Podobnie jak automatyczne systemu otwierania okien na farmach I w szklarniach, termostat otwiera przepływ chłodziwa by zapobiec przegrzaniu się silnika. Obok termostatu znajduje sie mały cylinder zawierający wosk. W cylindrze znajduje się słupek podłączony do zaworu. W momencie zwiększenia temperatury wosk roztapiając się zwiększa swoja objętość otwierając zawór. Pomimo, że wszystkie termostaty działają na tej samej zasadzie, Subaru usprawniło to urządzenie dzięki wyjątkowej technologii. Będąc zdecydowanie większymi niż inne termostaty, produkty Subaru zapewniają lepszy I wydajniejszy przepływ. Nikt nie chciałby żeby po jeździe w upalny dzień termostat pomimo bycia większym niż normalnie i zapewniania lepszego przepływu cieczy uległ uszkodzeniu. Termostaty OEM firmy Subaru wytrzymują dłużej w porównaniu do produktów konkurencji. Wymiana co 3 lata jest bardziej prawdopodobna niż wymiana co kilka tysięcy kilometrów. Informacje z www.AutoczesciOnline24.PL

Komentarze do tego artykułu