Nadchodzący weekend upłynie pod znakiem Motor Show. Największe w kraju targi motoryzacyjne to doskonała okazja, by po raz pierwszy zobaczyć jeszcze gorące nowości. Oto 10 samochodów, obok których w Poznaniu nie wypada przejść obojętnie.
Porsche 911 R i 718 Boxster (pawilon 3A)
Przy pomocy 911 R Porsche opiera się panującym obecnie trendom. Wolnossący bokser, manualna skrzynia biegów, konsekwentna redukcja masy – taką mieszankę Niemcy zaoferowali 991 szczęśliwcom. Wszystkie egzemplarze rozeszły się na pniu. Jeden będzie można oglądać w Poznaniu.
718 Boxster to z kolei ukłon ku następującym w świecie motoryzacji zmianom. Nowe wcielenie roadstera otrzymało centralnie umieszczony silnik z turbodoładowaniem. Ma 2 cylindry mniej, ale w ramach rekompensaty zyskał 35 koni mechanicznych.
Audi S8 plus i BMW M760Li xDrive (pawilon 3A i 3)
Dwaj niemieccy giganci zaprezentują swoje flagowe limuzyny. Audi S8 z plusem przekracza granice 600 KM, 700 Nm i 300 km/h, a z przyspieszeniem do pierwszej „setki” uwija się w niespełna 4 sekundy. Takie liczby katapultują każdego prezesa do ligi supersportowców. I to bez opuszczania tylnej kanapy.
Topowa wersja serii 7 prawdopodobnie wygra konkurs na najbardziej skomplikowane oznaczenie pojazdu mechanicznego w historii, a przy okazji zapisze się na jej kartach jako pierwsza „siódemka” opracowana przez oddział M Performance. Wnikliwa analiza kodu alfanumerycznego wykaże, że mamy do czynienia z 6,6–litrowym benzyniakiem V12 napędzającym obie osie. Całość opakowano w nadwozie o długości dorównującej tylko nazwie samochodu.
Mercedes-AMG S 63 4MATIC Cabriolet i SL 63 (pawilon 5)
Ostatni reprezentant Wielkiej Trójcy zza Odry pokaże m.in. dwa luksusowe kabriolety w wersjach hard– i soft–top. Oba podrasowane w Affalterbach, uzbrojone w 5,5–litrowe V8 – silniki znane i lubiane szczególnie za spektakularne brzmienie. Przy otwartych nadwoziach zapewnią jeszcze lepsze wrażenia dźwiękowe.
Rolls-Royce Dawn (pawilon 3)
W pawilonie 3 zacumuje inna interpretacja drogowego jachtu. Dawn oferuje to, co w Rollsie najlepsze: silnik o „wystarczającej” mocy, niespotykaną jakość wykończenia, najwyższy komfort podróżowania i troskę o każdy detal. Wszystko to w kompaktowym jak na tę markę rozmiarze.
Jaguar F-PACE i Maserati Levante (pawilon 5)
Brytyjczycy i Włosi przepuszczają atak na segment luksusowych SUV–ów, dotychczas zdominowany przez niemiecką konkurencję. Pomysł na sukces mają podobny: najnowocześniejsze technologie, rzucający na kolana dizajn oraz charakter garściami czerpiący ze sportowych tradycji.
Nissan Juke-R 2.0 (pawilon 3)
Parę lat temu ktoś w Nissanie pomyślał, że fajnie byłoby stworzyć crossovera z podzespołami supersamochodu. Szczęśliwym trafem, pod ręką były odpowiednie materiały. Dawcą części został kultowy GT-R, a ich biorcą – popularny Juke. Tak powstał Juke-R, pierwszy na świecie „crossover supercar”. W zeszłym roku innowacyjny twór przeszedł lifting, a raczej upgrade, do wersji 2.0. Odświeżonego potworka w czarnym macie znajdziecie na stoisku Nissana.