Koenig Competition Evolution II: 800–konna Testarossa idzie pod młotek

Koenig Competition Evolution II: 800–konna Testarossa idzie pod młotek

Codzienne życie kierowcy wyścigowego może być pełne niedosytu. Wiedział coś o tym Willy König. Mistrz Niemiec w Wyścigach Górskich z 1962 roku zwyciężał w Ferrari 250 GT SWB Berlinetta, a za kierownicą nie mniej wyjątkowych pojazdów startował w innych prestiżowych zawodach, m.in. 24h Le Mans. Niestety, jego prywatne Ferrari 365 GT4 BB nie dostarczało dostatecznej dawki emocji. Willy postanowił więc sam rozwiązać ten specyficzny problem.


König poddał auto kompleksowym modyfikacjom, tworząc unikalną kreację na bazie Berlinetty Boxera. Ta w odpowiednich kręgach nie pozostała niezauważona. Wkrótce inni głodni wrażeń właściciele zaczęli zgłaszać się do Niemca z prośbą o zaopiekowanie się ich Ferrari, a później również Lamborghini, Mercedesami, Jaguarami, BMW, Porsche… Tak powstał Koenig Specials – jeden z pierwszych tunerów ekskluzywnych samochodów.


Widoczny na zdjęciach twór opuścił bramy fabryki w Maranello w 1987 roku jako Ferrari Testarossa. Rok później trafił na warsztat firmy Königa, gdzie dokonała się prawdziwa metamorfoza. Wnętrze zostało spersonalizowane, nadwozie wzmocniono i poszerzono. Z płaskiego dwunastocylindrowca udało się wycisnąć niewiarygodne 800 koni mechanicznych, tym samym ponad dwukrotnie zwiększając pierwotną moc. W latach 90. samochód poddano kolejnym modyfikacjom, upodabniając go do modelu 512M.


W sumie opisywany Koenig Competition Evolution II przeszedł przez ręce czterech właścicieli, osiągając przebieg 46 430 km. W 2014 oddano go w ręce specjalistów z DK Engineering, gdzie doczekał się gruntownego przeglądu. 20 maja 2016 pójdzie pod młotek w ramach Silverstone Auctions. Opisywany jest jako „jeden z podobno 21 egzemplarzy”. Przewidywana cena? Między 115 a 130 tysięcy funtów. Niewiele, jak na tak egzotyczny kawałek historii tuningu…

Koenig Competition Evolution II: 800–konna Testarossa idzie pod młotekKoenig Competition Evolution II: 800–konna Testarossa idzie pod młotekKoenig Competition Evolution II: 800–konna Testarossa idzie pod młotekKoenig Competition Evolution II: 800–konna Testarossa idzie pod młotekKoenig Competition Evolution II: 800–konna Testarossa idzie pod młotek

Komentarze do tego artykułu