Audi TT RS: zadziorny młokos

Audi TT RS: zadziorny młokos

400 koni mechanicznych, 3,7 sekundy do pierwszej „setki”, a maksymalnie nawet 280 km/h. Tak, mowa o Audi TT.



A konkretnie o jego najszybszej wersji, która nawet na tle supersportowego R8 nie ma się czego wstydzić. Na potrzeby TT RS oddział Audi Sport wycisnął z dobrze znanego pięciocylindrowca 2,5 TFSI jeszcze trochę mocy – to dodatkowe 60 KM względem poprzednika i ponad 30 koni więcej niż napędzane podobną jednostką RS 3 Sportback. Przyrost uzyskano dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów oraz redukcji wewnętrznego tarcia.



 



480 Nm dostępne jest teraz w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Moc stale trafia na wszystkie koła, a o optymalnie jej rozdzielanie dba Audi drive select. System koordynuje także pracę silnika, automatycznej skrzyni S tronic, układu kierowniczego i wydechowego. Do wyboru tryby comfort, auto, dynamic oraz konfigurowalny individual. Wciąż mało wrażeń? Na życzenie dostępne jest sportowe podwozie RS z adaptacyjnymi amortyzatorami magnetic ride i tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym.



 



Z zewnątrz nic nie zaskakuje, ale odnajdziemy tu charakterystyczne dla topowych Audi elementy: garść srebrnych (opcjonalnie czarnych) dodatków, powiększone wloty powietrza w ostrzej zarysowanych zderzakach, osłonę chłodnicy Singleframe z kratownicą o strukturze plastra miodu, muskularne progi, wydatny dyfuzor z owalnymi końcówkami wydechu oraz 7–ramienne felgi o nowym wzorze. Na pokrywie bagażnika – wzorem pierwszego TT RS – wylądował pokaźnych rozmiarów spojler, a tylne światła wykonano w technice Matrix OLED. Takie diody 3D po raz pierwszy w historii trafiają do seryjnie produkowanego Audi.



 



TT RS Coupé i Roadster debiutują na salonie samochodowym w Pekinie, a sprzedaż w Europie ruszy jesienią. Czy w przyszłości możemy liczyć na jeszcze mocniejszą „tetetkę”? Cóż, Audi nie wyklucza wersji z plusem





Audi TT RS: zadziorny młokos



Audi TT RS: zadziorny młokosAudi TT RS: zadziorny młokosAudi TT RS: zadziorny młokosAudi TT RS: zadziorny młokos
Audi TT RS: zadziorny młokos


Komentarze do tego artykułu